Kiedyś, bodaj w roku 2018, był taki dzień. Kupiłem „nalewkę” (a właściwie wódkę smakową) pewnej powszechnie dostępnej firmy i już pierwszy łyk jabłkówki sprawił, że skrzywiłem się z obrzydzeniem z powodu smaku łączącego najgorsze cechy wódki i plastikowego aromatu owoców.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoim i reszty społeczeństwa, postanowiłem rozpocząć produkcję własnych nalewek.
Tak powstała Alkowa Domowa
Najwyższej jakości składniki
Tylko polskie owoce, zbierane z czułością przez producenta. Składniki niedostępne kupowane od lokalnych dostawców
Ekskluzywna i limitowana
Każda butelka stanowi dzieło rąk jednej osoby, przez co w partii powstaje nie więcej niż kilkanaście unikalnych butelek
Nie do kupienia
Produkt legalny, lecz produkowany hobbystycznie, więc nie ma możliwości zakupu. Na jego spróbowanie trzeba zasłużyć
Estetyczne wzornictwo
Zgodnie z zasadą, że wyrób musi przede wszystkim smakować, ale powinien oddziaływać na wszystkie zmysły
Spirytus z pewnego źródła
Wyłącznie legalny spirytus ze sklepu. Nie schodzę poniżej tego poziomu. Nigdy nie użyję spirytusu w plastikowym kanistrze sprowadzanego przez zieloną granicę
Ekologiczne pojemniki
Drugie życie butelek ze szkła, surowca najbardziej przyjaznego środowisku, recyklowanych zgodnie z duchem Zero-Waste
Postępy
Zacząłem w połowie 2018 roku od czarnej porzeczki. Był to koniec sezonu, ale niezrażony tym postanowiłem zbierać pojedyncze ziarna owoców wiszące jeszcze na krzakach. Nauczyło mnie to cierpliwości i wartości pracy, które odczuć można w każdym łyku napoju. Tamtego roku wykonałem też nalewki z aronii, śliwki i pigwy.
Od tego czasu powstało już ponad sto butelek pitych przez wszystkich ze smakiem oraz nalewka z kwiatów czarnego bzu.
Choć na początku koncentrowałem się wyłącznie na uzyskaniu najwyższych walorów smakowych, rok 2020 pozwolił skupić się na innych składowych doznania odczuwanego podczas smakowania nalewki. Ukuta została nazwa Alkowa Domowa, wykonałem także eleganckie i ascetyczne etykiety oddające ducha marki.
Plany ekspansji
Po ugruntowaniu pozycji na lokalnym rynku nalewek, portfolio marki poszerzone zostało o inne przetwory. Produkowane są one przez dział badawczo-rozwojowy w poszukiwaniu perspektywicznych nisz na rynku i nie wpływają na wiodącą rolę nalewek wśród oferowanych produktów. Są to między innymi dżemy i napoje o niskiej zawartości alkoholu.
Na wypadek gdyby nie było to jasne: ta strona to żart, choć każde z powyższych słów jest szczerą prawdą.
Icons made by Freepik, Icon Pond, iconixar from www.flaticon.com